Regulamin uiszczania Opłat za Udział w Konferencjach organizowanych przez Fundację Candela
(wersja z dnia 19 grudnia 2024 roku)
§ 1 Informacje wstępne
- Niniejszy regulamin określa zasady i warunki płatności za udział w konferencjach organizowanych przez Fundację Candela.
- Uczestnictwo w konferencjach organizowanych przez Fundację wymaga wypełnienia Formularza oraz uiszczenia odpowiedniej opłaty zgodnie z warunkami wskazanymi w niniejszym regulaminie.
- Każdy uczestnik konferencji jest zobowiązany do zapoznania się i zaakceptowania niniejszego regulaminu przed wypełnieniem Formularza rejestracyjnego..
§ 2 Definicje
Terminy użyte w niniejszym Regulaminie mają znaczenie podane poniżej, o ile z jego treści nie wynika wyraźnie inaczej:
- Adres Mailowy – adresy e-mail Organizatora: hello@candela.org.pl oraz events@candela.org.pl.
- Konsument - oznacza osobę fizyczną, która jest Użytkownikiem i dokonuje z Organizatorem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną niebędącą Konsumentem, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, o których mowa w art. 43(1) Kodeksu -Cywilnego, która jest Użytkownikiem.
- Klient - oznacza Konsumenta i Przedsiębiorcę traktowanych łącznie
- Organizator – Fundacja,
- Opłata lub Opłata konferencyjna – należność, której uregulowanie na rzecz Fundacji jest warunkiem koniecznym wzięcia udziału w Wydarzeniu.
- Fundacja lub Candela– Fundacja Candela, z siedzibą w Warszawie (03-822), przy ul. Grochowskiej 357/513, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS: 0000885495, posiadającą numery NIP: 1133028363, REGON: 388293056, DUNS: 679296691 oraz NCAGE: 9AHKH,
- Regulamin – niniejszy Regulamin,
- Regulamin Wydarzenia – regulamin uczestnictwa w Wydarzeniu, opublikowany na Stronie Wydarzenia.
- Kodeks postępowania – to zbiór zasad, norm i wytycznych, które określają, jakie zachowania są akceptowalne, a jakie nie podczas wydarzeń organizowanych przez Fundację. Treść kodeksu postępowania opublikowana jest na Stronie Wydarzenia.
- Formularz– komputerowy system rejestracji na Wydarzenie, udostępniony przez Organizatora na stronie internetowej dostępnej pod adresem participate.oecs19.pl.
- Strona Organizatora – strona internetowa Fundacji, dostępna pod adresem candela.org.pl
- Strona Wydarzenia – strona internetowa związana z danym Wydarzeniem, dostępna pod adresem oecs19.pl
- Użytkownik – osoba korzystająca z Formularza w celu zarejestrowania udziału w Wydarzeniu,
- Wydarzenie – – konferencja naukowa XIX International Conference on Optics of Excitons in Confined Systems, organizowana przez Fundację, która odbędzie się w Warszawie w dniach 14-18 lipca 2025 roku.
- Współorganizator lub Współorganizatorzy – osoba prawna lub osoby prawne, zaangażowane w organizację Wydarzenia. Lista współorganizatorów opublikowana jest na stronie Wydarzenia.
- Zarząd Fundacji – organ uprawniony do reprezentowania Fundacji,
§ 3 Proces rejestracji oraz Formularz
- Formularz skierowany jest do Użytkowników, będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami, którzy chcą dokonać rejestracji na konferencję organizowaną.
- Przed wypełnieniem Formularza, Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz wszelkimi dodatkowymi informacjami zamieszczonymi przez Organizatora na Stronie Wydarzenia.
- Korzystanie z Formularza wymaga spełnienia poniższych warunków technicznych:
- posiadania połączenia z siecią Internet (przewodowego lub bezprzewodowego),
- przeglądarki internetowej umożliwiającej dostęp do zawartości Formularza, przy czym zalecane jest używanie najnowszej wersji przeglądarki,
- włączenie w przeglądarce internetowej plików Cookies.
- Użytkownik dokonuje pre-rejestracji na Wydarzenie, wypełniając Formularz.
- Potwierdzeniem wypełnienia Formularza, jest potwierdzenie wysłane na adres email Użytkownika podany w Formularzu. Potwierdzenie zawiera unikalny numer umożliwiający identyfikację Użytkownika.
- Wypełniając Formularz Użytkownik dokonuje wyboru rozliczania się z Fundacją jako Konsument lub Przedsiębiorca.
- Po wypełnieniu Formularza, Użytkownik otrzymuje potwierdzenie informacji o należnej Opłacie.
- Użytkownik dokonuje płatności zgodnie z wybranym sposobem płatności.
- Potwierdzeniem zarejestrowania się na Wydarzenie, jest otrzymanie faktury potwierdzającej uiszczenie Opłaty.
- Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za błędne wpisanie przez Użytkownika danych do Formularza lub za zmianę danych w Formularzu przez Użytkownika, w szczególności danych adresowych.
- W przypadku, gdy Użytkownik zauważy błąd w podanych przez siebie danych po potwierdzeniu zamówienia, powinien niezwłocznie skontaktować się z Fundacją.
- Uiszczenie Opłaty, potwierdzone otrzymaną fakturą, uprawnia do wejścia na Wydarzenie przez cały czas jego trwania tj. zgodnie z informacjami zamieszczonymi na Stronie internetowej Wydarzenia.
- Zakazane jest używanie botów lub innych zautomatyzowanych narzędzi teleinformatycznych umożliwiających rejestrację na Wydarzenie bez udziału Użytkownika. Fundacja zastrzega sobie prawo do anulowania rejestracji zrealizowanych z użyciem niedozwolonych narzędzi.
§ 4 Opłata
- Informacja o wysokości Opłat dostępna jest na Stronie Wydarzenia oraz w Formularzu.
- Ceny podane w Formularzu są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Fundacja zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości opłat w zależności od terminu rejestracji, rodzaju uczestnictwa (np. uczestnik indywidualny, członek instytucji, studenci) oraz dostępnych rabatów lub promocji.
- Opłata za udział w konferencji obejmuje wszelkie świadczenia opisane w ofercie danego Wydarzenia – opisane na Stronie Wydarzenia.
§ 5 Sposoby i terminy płatności
- Opłaty za uczestnictwo w konferencjach należy dokonywać wyłącznie za pomocą wskazanych przez Fundację metod płatności, takich jak:
- przelew bankowy na numer rachunku wskazany przez Fundację,
- płatność online (w tym płatność kartą płatniczą: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro) za pośrednictwem systemów płatności PayNow, PayPal oraz tPay.
- W przypadku wyboru płatności przelewem, z zastrzeżeniem zapisów ust. 3, termin płatności to 14 dni od dnia wypełnienia Formularza.
- W przypadku wyboru płatności przelewem i poproszenia o wystawienie pro formy, termin płatności jest określony na proformie. Proforma wysyłana jest w formie pliku PDF na adres email podany w Formularzu.
- W przypadku płatności przelewem, wszelkie dodatkowe opłaty związane z realizacją przelewu, w tym prowizje bankowe i opłaty za transakcje międzynarodowe, pokrywa nadawca przelewu. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za dodatkowe koszty naliczane przez instytucje finansowe uczestnika.
- W przypadku braku opłaty w wyznaczonym terminie podanym na proformie, opłata za udział w konferencji zostanie naliczona ponownie zgodnie z obowiązującym w danym momencie cennikiem i może różnić się od opłaty pierwotnej.
- W przypadku wyboru płatności online termin płatności to 14 dni od dnia wypełnienia Formularza.
- W przypadku wyboru płatności online, brak uiszczenia opłaty w wyznaczonym terminie skutkuje automatycznym anulowaniem zgłoszenia i rezerwacji miejsca na konferencję.
- Uczestnik, który nie dokona płatności w terminie, może ponownie zarejestrować się na konferencję, o ile są dostępne miejsca.
§ 6 Zwroty, rezygnacje
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w konferencji, zwrot opłaty jest możliwy wyłącznie na poniższych warunkach:
- do 60 dni przed terminem konferencji – zwrot w wysokości 100% uiszczonej opłaty,
- do 30 dni przed terminem konferencji – zwrot w wysokości 50% uiszczonej opłaty,
- poniżej 30 dni przed terminem konferencji – opłata nie podlega zwrotowi.
- Warunkiem koniecznym uzyskaniu zwrotu, jest przesłanie na Adres Mailowy, w terminie określonym w ust. 1, poprawnie wypełnionej Deklaracji Zwrotu, której wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Zwrot środków nastąpi w ciągu 14 dni roboczych od dnia otrzymania przez Fundację prawidłowo wypełnionej Deklaracji Zwrotu.
§ 7 Odwołanie, zmiana terminu lub miejsca Wydarzenia
- W przypadku odwołania Wydarzenia albozmiany termin Wydarzenia lub zmiany miejsca organizacji Wydarzenia przez Fundację opłata konferencyjna zostanie zwrócona uczestnikom w pełnej wysokości.
- Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za inne koszty poniesione przez uczestników (np. koszty transportu, zakwaterowania) i w przypadku zdarzeń opisanych w ustępie 1, nie jest podmiotem, u którego można ubiegać się o ich zwrot.
§ 8 Reklamacje
- Wszelkie reklamacje Klientów wobec Fundacji powinny być zgłaszane za pośrednictwem wiadomości email wysłanej na Adres Mailowy i powinny zawierać: imię i nazwisko zgłaszającego reklamację, adres do korespondencji, adres email, numer telefonu, przedmiot reklamacji, datę wydarzenia, wskazanie okoliczności faktycznych uzasadniających reklamację.
- Klient może zgłaszać nie później niż w terminie 3 dni od dnia zakończenia Wydarzenia.
- Po upływie wyżej określonego terminu żadne reklamacje nie będą uwzględniane.
- Fundacja rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty złożenia reklamacji i przekazuje swoje stanowisko podmiotowi składającemu reklamację poprzez wysłanie wiadomości email na adres z którego została zgłoszona reklamacja.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 9 Postanowienia dotyczące Konsumentów
- Postanowienie paragrafu nr. 9, dotyczą jedynie Konsumentów.
- Użytkownik będący Konsumentem, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, jeśli konferencja nie odbyła się w tym czasie. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, uczestnik musi przesłać Deklarację Zwrotu (której wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu) na adres e-mail wskazany przez Fundację.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Fundacją.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Fundacją.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Fundacją, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 10 Faktury
- Fundacja wystawia każdemu Uczestnikowi fakturę VAT potwierdzającą uiszczenie Opłaty.
- Formularz, zawiera pola umożliwiające zbieranie informacji niezbędnych do wystawienia faktury.
- Faktura zostanie wystawiona i przesłana na adres e-mail wskazany w Formularzu najpóźniej w terminie 14 dni od dokonania płatności.
- Użytkownik, rejestrując się na Wydarzenie i Regulamin, wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej (plik PDF) przesyłanych na adres e-mail podany w Formularzu. Zgoda ta jest zgodna z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 931 z późn. zm.).
§ 11 Prawa i obowiązki Klientów:
- Klient zobowiązany jest:
- korzystać z Serwisu zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu oraz dobrymi obyczajami.
- podać prawdziwe dane osobowe i dane dotyczące płatności.
- zapoznać się z regulaminem Wydarzenia, na które się rejestruje.
- nie wykorzystywać Formularza w celu dokonania nieprawdziwych lub fałszywych rejestracji, ani jakichkolwiek innych czynów niedozwolonych.
- Fundacja ma prawo odmówić rejestracji w przypadku, gdy Klient narusza postanowienia Regulaminu.
- Fundacja zastrzega, że o działaniach niezgodnych z prawem (np. hacking, oszustwo) poinformuje odpowiednie organy, oraz zastrzega sobie możliwość dochodzenia odszkodowania na drodze cywilnej.
- Usługi samodzielnie zamówione przez Klienta u podmiotów trzecich w związku z Wydarzeniem, na które Klient zarejestrował się, w tym usługi turystyczne, hotelarskie i usługi w zakresie zakwaterowania są organizowane na własne ryzyko Klienta. Organizator nie będzie ponosić odpowiedzialności wobec Klienta za brak możliwości skorzystania z tych usług.
§ 12 Postanowienia końcowe
- Fundacja zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany obowiązują od momentu opublikowania ich na Stronie Wydarzenia.
- Wszelkie terminy wyrażone w dniach, o których mowa w Regulaminie, należy rozumieć jako dni kalendarzowe, o ile nie wskazano inaczej.
- W odniesieniu do wszelkich kwestii związanych z płatnością za udział w Wydarzeniu zastosowanie ma Regulamin obowiązujący w dniu wypełnienia Formularzu Rejestracyjnego.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- W razie sporów z Użytkownikiem, sądem właściwym do ich rozpoznania jest sąd właściwy dla siedziby Fundacji.
- Stwierdzenie przez właściwy sąd nieważności niektórych postanowień Regulaminu, pozostaje bez wpływu na jej pozostałe postanowienia, które w takim przypadku pozostają w mocy.
- W zakresie interpretacji postanowień Regulaminu, decydujące jest zdanie Zarządu Fundacji.
- W przypadku wybrania płatności poprzez PayNow, pomiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności AutoPay S.A.
Załącznik nr 1 – Deklaracja Zwrotu
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY / ZWROTU *
(formularz ten należy wypełnić i odesłać na adres e-mail Organizatora)
Data (DD-MM-YYYY)
………………………………………………………….…………………
Imię: ………………………………………………………….…………………
Nazwisko: ………………………………………………………….…………………
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy zakupu biletu*
Niniejszym informuję o chęci zwrotu biletu*:
Nazwa Wydarzenia: ………………………………………………………….…………………
Data zawarcia umowy: ………………………………………………………….…………………
Adres e-mail: ………………………………………………………….…………………
Numer i nazwa konta na które należy dokonać zwrotu:
………………………………………………………….…………………
Nazwa właściciela konta na które należy dokonać zwrotu:
………………………………………………………….…………………
Podpis
………………………………………………………….…………………
* niepotrzebne skreślić